Debitering av värme och varmvatten från Mimer
Mimer har nyligen bytt eller läst av mätaren för värme och varmvatten i din lägenhet. Från och med nu kommer din förbrukning av värme och varmvatten komma specificerad på din hyresavi från Mimer, i stället för från Mälarenergi.
Vi bytte eller läste av mätare hos dig
Du bor i en lägenhet med individuell mätning av värme och varmvatten och för en tid sedan bytte vi eller läste av mätare i din lägenhet. Att du har individuell mätning innebär att du endast betalar för den faktiska mängd värme och varmvatten du gör av med.
förbrukningen kommer på din hyresavi
Tidigare har Mälarenergi fakturerat dig för den mängd värme och varmvatten du förbrukar. Från och med nu kommer detta i stället att faktureras från Mimer. Det innebär att den här kostnaden inte kommer ligga med på din faktura från Mälarenergi längre. Din elförbrukning fortsätter du betala för till leverantör du själv valt.
Din förbrukning av värme och varmvatten faktureras i efterhand. Det innebär att den värme och varmvatten du använt i till exempel april, kommer på fakturan i mitten av maj från Mimer. I de fall där Mimer bytt mätare hos dig, betalar du inget för förbrukningen under den månad som bytet skedde.
Frågor?
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Mimers fastighetschef Per Ekström på per.ekstrom@mimer.nu eller 021-39 72 63.
Senast uppdaterad: 22 juli 2024 kl. 13:39