Hoppa till huvudmenyn Hoppa till huvudmenyn Hoppa till innehåll

Du gör en serviceanmälan för att anmäla fel eller ställa frågor om ditt boende och din gård. Om du har ett akut ärende gällande din lägenhet en kväll eller på helgen, ring Fastighetsjouren.

Så Här gör du en serviceanmälan

  • På Mina sidor (öppet dygnet runt)
  • Ring vårt kundcenter på 021–39 70 00.
    Öppettider: måndag–torsdag kl 10–17 och fredag kl 10–15.

För det här gör du en serviceanmälan

  • Något är trasigt och behöver lagas i din bostad.
  • Något är trasigt eller inte är som det ska i tvättstugan, trapphuset, Miljöboden eller på gården.
  • Du vill komma i kontakt med din kvartersvärd.
  • Du vill gå med i Gröna Mimer.
  • Du har låst dig ute eller har tappat bort nycklarna och behöver en låsöppning.
  • Du har upptäckt skadedjur i din bostad.

Du löser själv enklare fel

Innan du gör en serviceanmälan ska du kontrollera om det är något du kan göra själv. Du har ansvar för att ta hand om din lägenhet och själv lösa enklare fel. Om du inte har möjlighet kan vi hjälpa dig mot en kostnad.

Rättigheter och skyldigheter när du bor hos Mimer
Prislista – tjänster du kan beställa (pdf)

Så här sköter du om din lägenhet

På sidan ”Sköt om din lägenhet” har vi samlat tips på hur du sköter om din lägenhet på bästa sätt.

Sköt om din lägenhet | Mimer

Akuta fel under kvällar och helger – kontakta Fastighetsjouren

Om du upptäcker akuta fel när Mimer har stängt kontaktar du Fastighetsjouren på 021-39 70 00. De hjälper dig om ärendet inte kan vänta, och rapporterar till oss nästa dag.

Kontakta Fastighetsjouren på 021-39 70 00 om:

  • det rinner mycket vatten från från ett rör som gått sönder
  • det är stopp i avloppet, vattnet stiger och det finns risk för vattenskada
  • en elledning har gått sönder
  • lägenheten eller trappuppgången är helt strömlös och det finns risk att någon skadas
  • en glasruta är krossad och det finns risk att någon skadas eller att det blir inbrott
  • du har låst dig ute eller tappat bort nycklarna och behöver en låsöppning.

När ska du inte kontakta Fastighetsjouren?

Om ärendet inte är akut gör du istället en serviceanmälan genom att anmäla felet på Mina sidor direkt eller ringa 021–39 70 00 nästa dag.

Är du osäker på om ärendet verkligen är akut? Ring fastighetsjouren, så hjälper de dig.