Hoppa till huvudmenyn Hoppa till huvudmenyn Hoppa till innehåll

Hämtning av trädgårdsavfall upphör

Viktig information inför den stundande våren och allas våra aktiviteter i trädgårdar, på balkonger, med blomurnor och odlingslådor.

Som vi tidigare flaggat för kommer vi fr o m i år inte att erbjuda tjänsten som tidigare inneburit att vi hämtar trädgårdsavfall vid era lägenheter en gång i månaden under sommaren. Förutom att det är en ekonomisk fråga så är det tyvärr så att mycket annat än grönavfall hamnar i säckarna. Det tar mycket tid i anspråk från vår skötselentreprenör som de istället skulle kunna lägga på annat.

Skötselentreprenören kommer precis som tidigare att klippa formklippta häckar där sådana finns, de klipper utsida och ovansida av häckarna medan insidan åligger respektive hyresgäst. Är du osäker på om din häck ska formklippas eller vara en så kallad friväxande häck, kontakta oss så hjälper vi dig att reda ut det.

Klipprester och övrigt trädgårdsavfall hör inte hemma i miljöboden, utan ska lämnas på något av våra Återbruk. I Västerås har vi det väl förspänt med Återbruk med generösa öppettider, för mer information om dessa, gå in på vafabmiljo.se och läs under ”Om våra Återbruk”.

Vi hoppas på en lång och skön sommar!

 

Sandupptagningen drar igång

Med en vinter som aldrig riktigt kom igång så börjar vi redan nu med årets sandupptagning. Det här kan låta en del och kan bli dammigt. Enligt de avtal vi har med våra entreprenörer har de till och med 1 maj på sig att ta bort all sand. Du som har bilplats behöver sopa den själv. (mer …)

Mimers Dance School och sittgympan är inställda tills vidare

Med anledning av den nuvarande utvecklingen av viruset, har vi av omtanke för våra äldre beslutat att tills vidare ställa in både Mimers Dance School och sittgympan. Danslektionerna ges på ett av våra äldreboenden och vår största målgrupp gällande sittgympan är äldre. Som de flesta känner till så tillhör äldre en av riskgrupperna (mer …)

Förtydliganden kring vår service och våra tjänster

I januari förtydligade vi ansvarsfördelningen mellan oss som hyresvärd och dig som hyresgäst här på hemsidan. Detta eftersom vi märkt att serviceanmälningar på enkla fel ökade. Detta gällde sådant som alltid varit ditt ansvar t ex att rensa bort hår i golvbrunnen eller matrester i diskmaskinssilen. I samband med detta tydliggjorde vi också hur mycket det kostar om man av oaktsamhet haft sönder något i sin lägenhet, vilket är det vi kallar handhavandefel. (mer …)

Nu mäter vi kundnöjdheten löpande

​Istället för att dela ut kundenkäten en gång per år och sedan vänta länge på resultatet kommer vi nu att skicka kundenkäten månadsvis via sms eller mejl till ett slumpvis urval av våra hyresgäster. För oss innebär det att vi kan mäta oftare och får löpande återkoppling på resultatet och därmed kan ge snabbare respons till våra hyresgäster. Vi har även sett att många hyresgäster gärna svarar på enkäten digitalt och att svarsfrekvensen därmed ökar.
(mer …)

Serviceanmälans telefoner öppnar kl 10 tisdag 25/2

På tisdag 25 februari kan du göra en serviceanmälan via telefonen från kl 10. Du kan fortfarande göra din serviceanmälan via Mina sidor eller vår app. Om du har ett akut ärende, ring vår fastighetsjour på 021-39 70 70. (mer …)