Avrådan från att elda
Just nu är det väldigt torrt i skog och mark. Därför har Räddningstjänsten Mälardalen utfärdat en avrådan från att elda utomhus. Den gäller från 13 juli tillsvidare. (mer …)
Just nu är det väldigt torrt i skog och mark. Därför har Räddningstjänsten Mälardalen utfärdat en avrådan från att elda utomhus. Den gäller från 13 juli tillsvidare. (mer …)
Under sommaren finns Stadsbiblioteket i flera av våra områden. De bjuder på böcker och rörelseaktiveter för både vuxna och barn. Håll utkik på tisdagar, onsdagar och torsdagar runt lunchtid.
Planerar du att åka iväg något i sommar? Här är tips på vad du behöver tänka på – före avfärd, under resan och när du kommer hem igen. (mer …)
16 juni är Kundcenter stängt på grund av en systemuppdatering. Det påverkar även Mina sidor och Sök ledigt, som kommer ligga nere från kl 22 15 juni och hela dagen den 16 juni.
Just nu är det väldigt blött i marken och det gör att våra entreprenörer har problem med att klippa gräset i vissa områden. (mer …)
Fredag 28 maj stänger Kundcenter kl 11.30 på grund av utbildning. (mer …)
Om du har en uteplats eller trädgård som hör till din bostad har du, enligt hyresavtalet, ansvar att hålla efter den så att den ser fin ut. Onsdag 26 maj besiktar vi alla uteplatser på området.
Vi går runt på området och tittar på samtliga uteplatser utifrån. För allas trevnad ska uteplatsen se städad och vårdad ut. Gräset ska vara klippt och ogräset borttaget. Det är inte tillåtet att använda uteplatsen till att samla skräp och gamla möbler för inomhusbruk på. Sådant lämnar du på Återbruket.
Du som har en uteplats eller tomt kommer att få ett meddelande i din postlåda som berättar om den är Godkänd eller inte godkänd efter besiktningen.
Om din uteplats inte är tillräckligt välskött ser du en beskrivning på vad du behöver göra för att den ska bli godkänd. Vi gör en ombesiktning efter ett par veckor. Om din uteplats inte är åtgärdad till dess måste vi beställa arbetet från entreprenör. Du kommer i så fall få betala den kostnaden.
Kontakta vårt kundcenter på 021-39 70 00 om du undrar över något.
Tack för att du hjälper till att hålla området fint!
Från och med 12 april öppnar vi en popup-chat klockan 18–19 på måndagar. Vi kallar den Mimerchatten och där kan du framföra synpunkter eller ställa frågor om vår verksamhet, bostadsmarknaden, ditt boende med mera. (mer …)
I samband med att vi bytt parkeringsbolag vill vi passa på att förtydliga Mimers regler gällande storlek på fordon för dig som hyr en parkeringsplats. (mer …)
För att öka tryggheten vid brand eller annan fara installerar vi just nu Smart Passage i entréportar som har ett elektroniskt passagesystem.