Hoppa till huvudmenyn Hoppa till huvudmenyn Hoppa till innehåll

Nu är sommarjobbarna här!

Nu välkomnar vi ett härligt gäng 16–17-åringar! Det är årets sommarjobbare, SummerWorks. Ungdomarna bor i en Mimerlägenhet i något av våra bostadsområden. Nu får de chansen att ta hand om sitt område och samtidigt tjäna pengar. Perfekt mix! (mer …)

Öppettider i sommar

Från och med 1 juli har Kundcenter öppet till kl 15 på fredagar. Övriga dagar är det ordinarie öppettider. Felanmälan har öppet som vanligt. Våra områdeskontor har stängt för besök 10 juni–26 augusti. Det finns alltid kvartersvärdar som arbetar i ditt område, även om bemanningen är lite lägre än vanligt. (mer …)

Vad gör man när det är så varmt?

Nu ska det bli riktigt varmt. Vi har inte luftkonditionering i några av våra hus, men det finns saker du kan göra själv för att får det svalare och skönare hemma. Och de passar lika bra när du är hemma i lägenheten eller i en sommarstuga. (mer …)

Ska Plusvalet försvinna?

Med anledning av en artikel i Vlt om Mimers Plusval vill vi informera om hur det ligger till: Det finns inget beslut om att Plusvalet kommer att försvinna. Men, vi fick ett ok från styrelsen att undersöka hur systemet ska se ut framöver. För dig som hyresgäst är allt precis som vanligt. (mer …)

Du kommer väl till Cityfestivalen?

Torsdag 27 juni till lördag 29 juni är det festivaldags! Kom och besök Västerås Cityfestival och Mimerscenen. På Mimerscenen kommer ett stort antal höjdarartister att uppträda. (mer …)

Spontanfotboll hela sommaren!

Sommar, sol och fotboll. En suverän kombination. Nu erbjuder vi tillsammans med flera fotbollsföreningar spontanfotboll ända till hösten. Du kommer kunna lira boll över hela stan. (mer …)

Nu delar vi ut kundenkäten

Varje år får hälften av våra hyresgäster vår kundenkät. Enkäten blir sedan underlag för hur vi ska prioritera vår verksamhet. Därför är det viktigt att du fyller i den. Ge gärna förbättringsförslag och/eller påpeka om något är extra bra. (mer …)

Vad tycker du om att bo hos oss?

Vi vill att du ska känna att ”en bra dag börjar hemma”. Det är vårt kundlöfte. För att vi ska lyckas ge dig den känslan behöver vi veta vad du tycker. Vi genomför därför den här kundundersökningen med hjälp av AktivBo varje år. Hälften av våra hyresgäster får enkäten i år, andra hälften får den nästa år. Enkäten skickas både som sms, mejl och delas ut av oss som arbetar på Mimer. (mer …)