Nu startar vi Mimerchatten
Från och med 12 april öppnar vi en popup-chat klockan 18–19 på måndagar. Vi kallar den Mimerchatten och där kan du framföra synpunkter eller ställa frågor om vår verksamhet, bostadsmarknaden, ditt boende med mera. (mer …)
Från och med 12 april öppnar vi en popup-chat klockan 18–19 på måndagar. Vi kallar den Mimerchatten och där kan du framföra synpunkter eller ställa frågor om vår verksamhet, bostadsmarknaden, ditt boende med mera. (mer …)
I samband med att vi bytt parkeringsbolag vill vi passa på att förtydliga Mimers regler gällande storlek på fordon för dig som hyr en parkeringsplats. (mer …)
För att öka tryggheten vid brand eller annan fara installerar vi just nu Smart Passage i entréportar som har ett elektroniskt passagesystem.
Torsdag 25 mars kommer vår hemsida ligga nere för underhåll från klockan 8:00. Under tiden kan du inte besöka hemsidan eller logga in på Mina sidor. Vi beräknar att arbetet tar ungefär två timmar. (mer …)
Mimer och Hyresgästföreningen är överens om 2021 års hyror. Hyreshöjningen för året blir i genomsnitt 1,55 % med ett spann mellan 0–1,62 %. (mer …)
I dagarna delas vår kundtidning Hemma Hos ut till alla hyresgäster. Här kan du redan nu läsa tidningen digitalt. (mer …)
Det finns risk för missfärgningar av dricksvatten på grund av ett renoveringsarbete som Mälarenergi gör onsdag den 10/3 till torsdag 11/3. (mer …)
Under sportlovet, 1-4 mars, är det dags att fortsätta bygga upp Västerås i det populära dataspelet Minecraft tillsammans med expectrum. (mer …)
Just nu kan det under vissa perioder ta längre tid än vanligt innan vi svarar i telefon eller återkopplar till dig i ditt ärende.
För att hålla smittspridningen av covid-19 nere får våra medarbetare inte gå in i din lägenhet om du är hemma. Tyvärr är det en del hyresgäster som gjort en serviceanmälan, som inte lämnar lägenheten när vi kommer för att göra arbetet.