Hoppa till huvudmenyn Hoppa till huvudmenyn Hoppa till innehåll

Arbeten i din lägenhet

Vi är måna om dig som hyresgäst och om våra medarbetare och ställer därför om vårt arbete från och med tisdag 14 april. Vi kommer inte att göra arbeten hemma hos dig om det inte är absolut nödvändigt. (mer …)

SummerWorks är inställt

Tyvärr har vi fått lov att ställa in SummerWorks, vilket är jättetråkigt. Som läget ser ut kan vi inte genomföra det och samtidigt kunna garantera allas hälsa. Det gäller såväl våra ungdomar som våra övriga hyresgäster. (mer …)

Kundcenter stänger tillfälligt för spontana besök

Med omtanke om dig som hyresgäst och våra medarbetare, stänger vi vårt kundcenter tillfälligt. Det gör vi från och med måndag den 30 mars 2020. Vi ber dig därför att kontakta oss via mejl, telefon eller Mina sidor. (mer …)

Behöver du hjälp med att handla och är över 70 år?

Västerås stad har gett Västerås frivilliga resursgrupp (FRG) i uppgift att samordna och samverka med de frivilliga engagemang som nu startar i och med corona. Du som är 70 år eller äldre kan få hjälp med att handla. Hör av dig till FRG på 021-39 27 25. Du som är yngre är välkommen att hjälpa till. (mer …)

Område:

Alla områden;

Sandupptagningen drar igång

Med en vinter som aldrig riktigt kom igång så börjar vi redan nu med årets sandupptagning. Det här kan låta en del och kan bli dammigt. Enligt de avtal vi har med våra entreprenörer har de till och med 1 maj på sig att ta bort all sand. Du som har bilplats behöver sopa den själv. (mer …)

Mimers Dance School och sittgympan är inställda tills vidare

Med anledning av den nuvarande utvecklingen av viruset, har vi av omtanke för våra äldre beslutat att tills vidare ställa in både Mimers Dance School och sittgympan. Danslektionerna ges på ett av våra äldreboenden och vår största målgrupp gällande sittgympan är äldre. Som de flesta känner till så tillhör äldre en av riskgrupperna (mer …)

Förtydliganden kring vår service och våra tjänster

I januari förtydligade vi ansvarsfördelningen mellan oss som hyresvärd och dig som hyresgäst här på hemsidan. Detta eftersom vi märkt att serviceanmälningar på enkla fel ökade. Detta gällde sådant som alltid varit ditt ansvar t ex att rensa bort hår i golvbrunnen eller matrester i diskmaskinssilen. I samband med detta tydliggjorde vi också hur mycket det kostar om man av oaktsamhet haft sönder något i sin lägenhet, vilket är det vi kallar handhavandefel. (mer …)

Nu mäter vi kundnöjdheten löpande

​Istället för att dela ut kundenkäten en gång per år och sedan vänta länge på resultatet kommer vi nu att skicka kundenkäten månadsvis via sms eller mejl till ett slumpvis urval av våra hyresgäster. För oss innebär det att vi kan mäta oftare och får löpande återkoppling på resultatet och därmed kan ge snabbare respons till våra hyresgäster. Vi har även sett att många hyresgäster gärna svarar på enkäten digitalt och att svarsfrekvensen därmed ökar.
(mer …)

Serviceanmälans telefoner öppnar kl 10 tisdag 25/2

På tisdag 25 februari kan du göra en serviceanmälan via telefonen från kl 10. Du kan fortfarande göra din serviceanmälan via Mina sidor eller vår app. Om du har ett akut ärende, ring vår fastighetsjour på 021-39 70 70. (mer …)