Hoppa till huvudmenyn Hoppa till huvudmenyn Hoppa till innehåll

Markarbete Välljärnsgatan 5A-7A

Med start under vecka 43 kommer AE Mark att utföra ett markarbete vid Välljärnsgatan 5A – 7A , ett rör skall bytas ut och det medför att det kommer att röra sig tunga maskiner inom området samt begränsad framkomlighet. (mer …)

Område:

Bäckby

Uppdaterad:Vattenläcka Stångjärnsgatan & Välljärnsgatan

En akut vattenläcka har uppstått på Stångjärnsgatan 2–608, samt Välljärnsgatan 1–45 och arbetet kommer att pågå en längre tid.

En tillfällig lösning på vattenläckan är gjord i väntan på reservdelar. Ni kan nu använda vattnet som vanligt, men med lite sämre tryck.

Område:

Bäckby

Arbete vid Rubingatan med start 29 september

Från och med 29 september och en vecka framöver så kommer Mälarenergi att behöva schakta och gräva bort en fjärrvärmekammare på den blivande parkeringen vid Rubingatan. Själva arbetet kommer att utföras innanför redan avspärrat arbetsområde vid Skanskas bodetablering men ev. transporter till och från arbetsområdet kan behöva utföras via Mimers fastighet vid Välljärnsgatan 45.

(mer …)

Område:

Bäckby

Vi stöttar barn och ungdomar genom Skyhöga favoriter

Mimer har inlett samarbete med Skyhöga favoriter. Ett initiativ som stödjer barn och ungdomar i Västmanland som vill idrotta men som utan ekonomiska stöd kanske inte har möjlighet att göra det fullt ut. (mer …)

Nya tryggare passager

Vecka 34 startar vår entreprenör Peab arbetet med att riva tak vid passager/genomgångar från parkeringar till innergårdar vid Puddelugnsgatan 1–45. Detta för att skapa en ljusare och tryggare genomgång till området. Arbetet beräknas vara klart vecka 45. (mer …)

Område:

Bäckby

Rubingatan 4-8: Information om din TV-box

Tyvärr är det fel sorts box som är levererad till din lägenhet. Under nästa vecka kommer vi att lägga en ny TV-box i ditt postfack.

Boxen som låg i din lägenhet som heter ”Smart wifi router” från Telia önskar vi att du lägger på anvisad plats i samlingslokalen på Rubinvägen 8.

Instruktionen för hur man installerar TV-boxen som vi lämnade ut i fredags är rätt. Behöver man hjälp att komma igång med Tv:n efter att den nya boxen är levererad så ring Telia på 020-202070.

 

Område:

Bäckby