Paus i uthyrningen fram till 20 januari
På grund av en stor flytt av vårt uthyrningssystem har vi tillfälligt pausat uthyrningen av lägenheter, förråd och bilplatser. 20 januari är uthyrningen igång igen. (mer …)
På grund av en stor flytt av vårt uthyrningssystem har vi tillfälligt pausat uthyrningen av lägenheter, förråd och bilplatser. 20 januari är uthyrningen igång igen. (mer …)
På trettondagsafton 5/1 har Kundcenter öppet 10–15 och på trettondagen 6/1 har vi stängt. (mer …)
Från och med 14/12 gäller nya skärpta nationella råd för att begränsa smittan av covid-19. Det är viktigt att alla är med och bidrar till en minskad smittspridning. Råden gäller även för julfirandet och firandet av andra högtider.
Just nu ser vi en ökning av inbrott i källar- och vindsförråd i våra fastigheter. Vi arbetar förebyggande på flera olika sätt för att få ner inbrotten, men vi behöver även din hjälp. (mer …)
Den 4 december är Kundcenter stängt på grund av utbildning. Om du behöver göra en serviceanmälan kan du göra det via Mina sidor. För övriga frågor kan du kontakta oss på kundcenter@mimer.nu.
Just nu hör vi att det förekommer bedrägeriförsök på Bäckby, Hemdal och Vallby. Hyresgäster har blivit uppringda av personer som säger sig komma från företag som ska utföra ventilationsarbeten i lägenheten. Vi på Mimer informerar alltid i god tid innan vi utför jobb hos dig, antingen via trapphusinformation eller direkt i din brevlåda.
Mimer har fått Sveriges mest prestigefyllda kvalitetsutmärkelse, Utmärkelsen Svensk Kvalitet. Institutet för Kvalitetsutveckling motiverar utmärkelsen med att Mimer har ett offensivt kvalitetsarbete, starkt kundfokus, engagerade medarbetare och en mogen kvalitetskultur.
Vi fortsätter att göra allt vi kan för att minska smittspridningen av Covid-19. Vi följer myndigheternas rekommendationer och vi har tydliga rutiner för våra besök.
Folkhälsomyndigheten har, efter samråd med bland annat smittskyddsläkare och länsstyrelsen Västmanlands län, idag den 12 november fattat beslut om skärpta restriktioner. Beslutet gäller omgående till och med den 10 december 2020, men kan förlängas.
Avtalet mellan Com Hem och Telia som reglerar TV4-kanalerna och C More upphörde att gälla 30 oktober, men har tillfälligt förlängts till 3 november. Om Com Hem inte når en ny överenskommelse innebär det att kunder hos Com Hem riskerar att tillfälligt förlora TV4-kanalerna och C More från och med klockan 23.59 tisdag 3 november.