Felanmälan svarar från kl 10.30 den 20 mars
Den 20 mars öppnar Felanmälan sina telefoner från klockan 10.30. Kom ihåg att du alltid kan göra din felanmälan på mimer.nu eller i appen som heter Mina sidor dygnet runt.
Den 20 mars öppnar Felanmälan sina telefoner från klockan 10.30. Kom ihåg att du alltid kan göra din felanmälan på mimer.nu eller i appen som heter Mina sidor dygnet runt.
Mimer och Hyresgästföreningen är överens om 2019 års hyror. Hyreshöjningen för året blir i genomsnitt 2,45 % med ett spann mellan 0–2,61 %. (mer …)
Är det vinter eller vår? När utetemperaturen växlar påverkas även inomhusvärmen. Hur då? Jo, eftersom värmesystemet ställer in sig efter utomhustemperaturen. Och det finns en viss tröghet i systemet så det kan ta ett litet tag innan temperaturen blir rätt. (mer …)
Utskicket av din hyresavi är försenad eftersom förhandlingen av 2019 års hyror fortfarande pågår. Vår förhoppning är att vi kan skicka ut den till dig nästa vecka.
Polisen varnar för bedrägerier via falska telefonsamtal. Dessa ökar kraftigt och många förlorar sina pengar genom att de luras att lämna ut kortuppgifter och koder eller logga in på sin bank. (mer …)
När hyresförhandlingen mellan Mimer och Hyresgästföreningen avbröts i slutet av januari kontaktades Hyresmarknadskommittén för medling mellan parterna. I dagarna meddelade kommittén att de avstår från att medla då de inte kunde enas kring ett medlingsbud. Mimer begär därför att få en rekommendation om vilken överenskommelse som de lokala parterna ska träffa. Mimer kommer att följa den rekommendationen. (mer …)
Bor du hos Mimer och är mellan 16 och 17 år? Vi söker dig som är sugen på att jobba i våra bostadsområden under tre veckor i sommar. (mer …)
Vi håller just nu på att montera in postboxar och tidningshållare i era trapphus, som beräknas vara klart under vecka 7.
Utdelning av postboxnycklarna som går till eran postbox kommer att delas ut på Pettersbergsgatan 47 B i Hyresgästföreningslokalen.
Hyresgäster på Pettersbergsgatan 22 – 24 kan hämta nycklarna tisdagen den 12 februari mellan klockan 16.00 – 18.00.
Hyresgäster på Pettersbergsgatan 26 – 28 kan hämta nycklarna onsdagen den 13 februari mellan klockan 16.00 – 18.00.
Dom som inte har möjlighet att hämta nycklarna för angivet datum kommer istället kunna hämta nycklarna på Vallby områdeskontor Allmogeplatsen 27. Från och med torsdag den 14 februari med öppettider måndag till torsdag mellan klockan 15.00 – 17.00.
Vi räknar med att postboxarna kommer att tas i bruk onsdagen den 20 februari, har man inte hämtat ut sina postboxnycklar innan kommer man inte att komma åt sin post.
Tänk på att det är den som står på kontraktet som får hämta ut postboxnycklarna mot uppvisad legitimation.
Vi har ännu inte kommit överens med Hyresgästföreningen om 2019 års hyror. Under förhandlingarna har vi haft ett gott förhandlingsklimat men vi står fortfarande för långt ifrån varandra och tar därför nu hjälp av hyresmarknadskommittén.
Vi söker dig som vill jobba som trygghetsvärd på 50 %. Du kommer tillhöra ett nytt, härligt gäng. Alla har ett stort hjärta för våra kunder och brinner för att skapa trygga bostadsområden. Här får du driva projekt och jobba med olika mötesplatser för våra hyresgäster. (mer …)