Hoppa till huvudmenyn Hoppa till huvudmenyn Hoppa till innehåll

Serviceanmälans telefoner öppnar kl 10 tisdag 25/2

På tisdag 25 februari kan du göra en serviceanmälan via telefonen från kl 10. Du kan fortfarande göra din serviceanmälan via Mina sidor eller vår app. Om du har ett akut ärende, ring vår fastighetsjour på 021-39 70 70. (mer …)

Uppdatering av system kan påverka dig som hyresgäst

Under vecka 9 kommer vår entreprenör Protect You utföra en uppdatering av passagesystem. Uppdateringen kommer innebära en driftstörning och som kan komma att påverka dig som hyresgäst.

VAD INNEBÄR ARBETET?

När uppdateringen utförs på din fastighet där du bor kan det hända att du inte kommer in i tvättstugan, entréporten, källardörren eller i miljöboden under cirka 10 minuter.

Dansa gratis! Mimers Dance School börjar igen

Gillar du att röra dig till musik, dansa eller bara prova något nytt? Vi erbjuder gratis danslektioner under våren 2020. Öppet för alla. Inga förkunskaper behövs och du behöver inte föranmäla dig. Det är bara att dyka upp. (mer …)

Nominera århundradets granne!

I år fyller vi 100 år! Och det måste vi givetvis fira. Bland annat vill vi utse århundradets granne. Så det är bara att nominera den du tycker gör det där lilla extra. Det kommer bli en tjusig utställning med de toppnominerade ihop med själva nomineringarna och vinnaren får en månadshyra nedräknad till vad den skulle kostat för 100 år sedan. (mer …)

Sittgympa – gympa för alla

Sittgympan är tillbaka! Första träffen var i måndags 17 februari. Sen kör vi varje måndag kl 10–11. Men vad är sittgymnastik? Jo, det är gruppträning i sittande gymnastik som gynnar alla – och som passar suveränt för dig som har lite svårare med att stå. (mer …)

Vetterstorp: Resultat på kundenkäten 2019

Tillsammans med er hyresgäster utvecklar vi våra bostadsområden. Ett viktigt verktyg i det arbetet är vår kundenkät. I enkäten frågar vi både vad ni tycker om själva boendet och miljön runtomkring (Produktindex), men även vad ni tycker om vårt bemötande, hur det fungerar att komma i kontakt med oss eller anmäla ett fel (Serviceindex). På så sätt får vi en viktig sammanställning på vad som fungerar bra och om det är något som behöver bli bättre.

Om kundenkäten

Hälften av alla hyresgäster har hittills fått svara på enkäten varje år. Enkäten gick ut främst via sms och det fanns möjlighet att svara på svenska, engelska, arabiska, somaliska, tigrinja. 2019 var svarsfrekvensen extra hög, 58 % svarade vilket är rekord sedan 2008. Stort tack till er!

Mimer utsedd till en av Sveriges bästa hyresvärdar

Nu har alla synpunkter och önskemål sammanställts och analyserats noga. Vi fick hela 252 sidor med enbart textsvar. I rapporten ser vi vad vi är bra på och vad vi behöver arbeta mer med.

AktivBo har delat ut pris till de hyresvärdar i Sverige som fått bäst betyg av sina kunder för god service. Ert goda betyg till oss har gjort att vi blev en av tre nominerade till högsta servicebetyget i Sverige i vår storlek. Visst jobbar vi på med det ni tycker att vi kan bli bättre på men vi stannar ändå upp en stund och gör några glädjeskutt och hurrarop! Stort tack!

Det vi ser är att ni är väldigt nöjd med hur vi hanterar hela kedjan från att komma i kontakt med oss tills dess att vi har åtgärdat eventuella fel eller synpunkter. Vi är också extra stolta för att vi är bäst i landet på bemötande på vår serviceanmälan och att vi ökat nöjdheten med ordningen i miljöbodarna ordentligt på vissa områden.

Trots den höga nivån finns dock förbättringsområden som redan finns med i våra utvecklingsplaner. Aktiviteter för att förbättra den upplevda tryggheten i vissa områden kvällar och nätter, fortsatt arbete med ordningen i miljöbodar samt förbättra upplevelsen av städningen i tvättstugan är de områden som vi fokuserar på framåt.

Serviceindex

Vårt bemötande och service har ökat från 82,2 till 83,8

  • Ta kunden på allvar ökat från 88,4 till 90,6 %
  • Trygghet ökat från 79,1 till 79,3 %
  • Rent och snyggt  ökat från 75,7 till 77,4 %
  • Hjälp när det behövs ökat från 89,0 till 90,0 %

Produktindex

Uppfattningen om själva boendet och miljön runtomkring har ökat från 77,3 till 79,0

Övriga synpunkter

Vi är också glada över att hela 91,1% trivs med Mimer som hyresvärd och att informationen i vår kundtidning Hemma Hos ökat från 91,7 till 93,5%.

Resultatet visar även att både städning och sortering i miljöboden upplevs sämre än förut. Det bekräftar ett problem som vi är medvetna om och som vi redan arbetar med på olika sätt. Vi har under året:

  • genomfört en Miljöbodskampanj där vi påminner om vikten av att sortera rätt
  • knackat på hos 1 486 st hyresgäster på olika områden för att informera om hur
    viktigt det är att slänga skräp på rätt ställe
  • renoverat 23 miljöbodar samt ökat tillsynen av samtliga miljöbodar
  • sett över och förenklat informationen om hur man sorterar

Exempel på synpunkter från er som bor på Vetterstorp

Utifrån resultatet har vi även tagit fram en åtgärdslista per område på vad som behöver göras redan nu, och vad som planeras att genomföras under året. Nedan ser du ett urval av era synpunkter samt en förklaring på våra åtgärder. På många områden har vi även bjudit in till Bomöte för att informera om resultatet.

1. Trafik på gårdarna

  • Vi ser till att bommar fungerar. Extra bevakning kommer att ske av vår trygghetsjour vad gäller parkeringar på gårdarna. Vi jobbar med farthinder inne på gårdarna. Vi kommer dessutom påminna våra hyresgäster och entreprenörer om att följa de regler som gäller.

2. Jag blir störd av grannar som röker

  • Varje hyresgäst behöver följa de bestämmelser som finns vid rökfria hus. Vi kommer att arbeta med denna fråga i alla våra rökfria hus över hela Mimer.

 

.

 

 

 

Område:

Vetterstorp

Så här löser du enkla fel

Vem ansvarar för vad gällande min lägenhet? Vilka skyldigheter och rättigheter har jag som hyresgäst? Och hur gör jag för att lösa enklare fel på egen hand? Vi har gjort detta mycket tydligare samt tagit fram tydliga steg för steg-instruktioner för de enklaste felen som du fixar själv. (mer …)