Hoppa till huvudmenyn Hoppa till huvudmenyn Hoppa till innehåll

Mimer får Utmärkelsen Svensk Kvalitet

Mimer har fått Sveriges mest prestigefyllda kvalitetsutmärkelse, Utmärkelsen Svensk Kvalitet. Institutet för Kvalitetsutveckling motiverar utmärkelsen med att Mimer har ett offensivt kvalitetsarbete, starkt kundfokus, engagerade medarbetare och en mogen kvalitetskultur.

(mer …)

Nu gäller skärpta restriktioner i Västmanland

Folkhälsomyndigheten har, efter samråd med bland annat smittskyddsläkare och länsstyrelsen Västmanlands län, idag den 12 november fattat beslut om skärpta restriktioner. Beslutet gäller omgående till och med den 10 december 2020, men kan förlängas.

(mer …)

Vi renoverar tvättstugorna på rönnbergagatan

Från vecka 46 kommer vår entreprenör Totalbyggen påbörja arbetet med att renovera tvättstugorna. Arbetet beräknas vara klart vecka 4.

Vad innebär arbetet?

Tvättstugan kommer att byggas om och yteffektiviseras. Väggarna kommer att målas och golvet bytas ut. Vi kommer dessutom installera nya tvättmaskiner och torktumlare.
Tvättmaskinerna kommer att bli självdoserande. Det innebär att du inte fyller på tvätt- och sköljmedel själv, det sköter maskinerna åt dig. De nya maskinerna är miljövänligare, drar mindre el och hålls rena och fräscha längre då självdoseringen gör att inga tvätt- och sköljmedelsrester ligger kvar i och på maskinerna.
När din tvättstuga öppnar igen kommer Mimer stå för ditt tvätt- och sköljmedel – helt utan extra kostnad. Tvättmedlet är allergivänligt och Svanenmärkt och du kan enkelt välja bort sköljmedel när du tvättar.

Vad behöver du göra?

Under tiden arbetet pågår går det inte att boka eller använda tvättstugan. Om du behöver tvätta har du istället tillgång till tvättstugan du kommer att bli hänvisad till. Den bokar du som vanligt via Mina sidor eller direkt vid bokningstavlan utanför aktuell tvättstuga.

Har du Frågor?

Om du har frågor går det bra att kontakta vår projektledare Kenth Fransson på 021-39 7012 kenth.fransson@mimer.nu, eller områdessamordnare Claes Lindblom på 021-39 7243     claes.lindblom@mimer.nu.

(mer …)

Område:

Viksäng

Uppdaterad: Viktig information om TV4-kanalerna och C More

Avtalet mellan Com Hem och Telia som reglerar TV4-kanalerna och C More upphörde att gälla 30 oktober, men har tillfälligt förlängts till 3 november. Om Com Hem inte når en ny överenskommelse innebär det att kunder hos Com Hem riskerar att tillfälligt förlora TV4-kanalerna och C More från och med klockan 23.59 tisdag 3 november.

(mer …)

Hälsning från stadsdirektören – Höstlov blir håll-avstånd-lov

Vi är mitt i hösten och det vankas höstlov vecka 44. Detta annorlunda år är vi också mitt i en pandemi. När nu flera kanske tar lite ledigt tillsammans med barnen och vi kan utmanas att hamna i nya situationer är det än viktigare att vi fortsätter att följa rekommendationerna för att begränsa smittspridningen.

(mer …)

Ett nummer in: 021-39 70 00

Vi vill göra det enklare för dig att komma i kontakt med oss. Från och med 26 oktober ringer du alltid 021-39 70 00, oavsett tid på dygnet. Därefter väljer du med hjälp av knappval vilken tjänst du vill komma i kontakt med. (mer …)

Falska personer uppger sig vara från Mimer

Ett par hyresgäster har fått besök av personer som uppger sig komma från Mimer, trots att de inte jobbar för eller hos oss. Personer som jobbar på Mimer bär våra profilkläder och ska kunna legitimera sig med sin Mimerlegitimation. Är det en entreprenör ska de kunna styrka att de verkligen jobbar för det företaget och för oss. (mer …)